31 januari 2008

Vilodag

Äntligen så har stressen lagt sig. Imorse vaknade jag halv fem och kunde inte somna om. Så jag låg i soffan och kollade på tv. Sedan vid halv sju tiden dukade jag fram frukost, gröt, rostbröd och tände levande ljus och kokade kaffe. När jag var färdig så ropade jag på familjen, de kom alldeles ny vakna och fattade ingenting. Men de blev jätteglada. Så när de satt sig skulle jag bara lägga mig på soffan och vila lite men vaknade 2 timmar senare av att det var alldeles tomt i huset. Det enda som fanns kvar var en gullig lapp som de lämnat där de tackade så mycket för den mysiga frukosten.
Sedan har jag faktiskt kunnat vila hela dagen. Men jag känner mig lite klarare i huvudet idag, inte så dimmig som igår. Himla skönt.
Nu så börjar det lukta mat. Jag har en köttfärs och potatis soppa på spisen och bakmaskinen håller på att grädda brödet som vi skall äta till. Mums. Det passar med lite varm mat idag. Det är himla konstigt väder ena stunden så snöar det andra så ösregnar det och hela tiden blåser det som sjutton. Hoppas att det inte blir strömlöst, en av nackdelarna med att bo på landet.

Inga kommentarer: