30 januari 2008

Vänskap & Blommor

Imorse när barnen gått till skolan så hör jag en bil utanför. Jag trodde att det var gubben som glömt nåt (ja, det händer ibland:¤)
Men det var min kompis som kom med röda tulpaner! Så himla gulligt av henne, jag hade pratat om tulpaner häromdagen och redan då hade hon bestämt att hon skulle köpa det till mig. Jag frågade om hon ville ha kaffe, men hon sa att hon inte hade ätit frukost än. Så jag bjöd in henne på havregryns gröt och kaffe. Vi hade en jätte mysig förmiddag, vi kollade på kort från våran semester i somras Det var lite skillnad i utseende på oss bägge två, vi var liiite rundare då.
Men vi bestämde att jag snart måste bli frisk så vi kan göra nått kul ihop snart och det tycker jag låter som en bra ide:¤)
Min farmor ringde förut, hon har fått ett rum på ett korttids boende och hade äntligen fått in telefon (hon hade säkert väntat typ 2 dagar, undrar vem jag ärvt mitt dåliga tålamod från?&=))
Hon skrattade bara när hon hörde min rassliga röst, för hon låter lika krasslig själv, så vi kom överens om att vi nog är släkt*hihi*

1 kommentar:

luke the drifter sa...

Goda vänner värmer i hjärtat. Tur att dom finns, eller hur?
Jag hör tydligt att du är släkt med din farmor. :)))
Kram Ann-Christin