24 januari 2008

Städning

Idag kommer gubben hem! Han är efterlängtad. Men så när jag fixade med barnen i morse så tittade jag mig omkring.... Åh nej vad det är smutsigt! Första dagen som jag är själv hemma(dottern är äntligen bättre) och gubben kommer idag så måste jag städa. Blääää. Jag försökte hitta på massa ursäkter, aj ont i armen mm. Men det hjälpte inte, mitt bättre jag segrade. Så jag pratade med mig själv och vi kom fram till att vi ser det som ett tränings pass så jag körde igång och storstädade. Torkade av alla skåp, bänkar, bord och skurade runt ved spisen. Jag röjde i grov köket och fick slängt alla tomma tvättmedels förpackningar och eldade sedan allt papperskräp(fördelen med att bo på landet). Så nu är det rent och luktar fantastiskt gott. +att kroppen fick en ordentlig genomkörare om man tar i lite extra när man städar så blir det ett riktigt svettigt pass. Man måste ju försöka hitta det positiva;¤)
I morgon så ska jag på begravning, mammas kusin gick bort för 14 dagar sedan endast 54år gammal.

2 kommentarer:

luke the drifter sa...

Märkligt det där att inte hjärnan lyssnar när man försöker komma undan. Samvetet är alltid starkare.
Kram Ann-Christin

måndotter sa...

Och tur är väl det ibland.:¤)Kram