27 januari 2008

Lördag

Jag vaknar, ont i halsen. Nej! Ja jag säger ingenting tänker jag så kanske det går över. Gubben vaknar, han säger: Jag har ont i halsen, attans och han har feber oxå. Så jag bestämmer att vi äter frukost och sedan åker hem, det ser ut som om gubben kan bli riktigt sjuk denna gången. Så efter vi ätit så ska det packas igen. Vi stannar på apoteket på hemvägen för att fylla på medecin skåpet. Väl hemma så börjar han frysa så till slut sitter han i soffan med tjock tröja och mössa(!) Vi hinner med ett par vändor kortspel innan han måste gå och lägga sig. Gud vad skönt att vi åkte hem. Min hals är inget rolig heller men jag skyfflar in berocca och extra c-vitaminer och hoppas att det går över. Senare på kvällen äts det tacos i massor, vi är helt sålda på tacos, tur att hela familjen gillar det lika mycket.

Inga kommentarer: