22 januari 2008

Tisdag

Idag så fick den snuviga tösen följa med till Skene. Jag skulle hälsa på farmor på sjukhuset och hon ville inte vara hemma själv så hon fick följa med men hon kunde ju inte följa med upp på avdelningen och smitta ner alla de andra gamla redan sjuka. Så fia fick sitta i cafeterian och spela på sitt ds medans jag var hos farmor. Farmor mådde inte så bra men hon orkade prata och skojade lite. Hon är vid ett fantastiskt gott humör med tanke på att hon haft två hjärtinfarkter i helgen. Men så är hon envis som en åsna oxå, kan det ha smittat av sig kanske:D
När vi kom hem så fixade vi lite att äta, sedan knackade det på dörren och där stod min plast pappa. Han hade varit hos läkaren och passade på att svänga in hit på vägen hem. Så vi fikade och sedan lurade jag och sonen honom att spela yatsy (det hade han aldrig gjort innan). det var himla kul, men jag tror inte att han hade en aning om vad han egentligen gjorde:¤)
Senare på kvällen så fick jag äntligen prövat på en grej som jag varit nyfiken på länge. Jag hade sett på magdas blogg att de sytt i de nya "stitch" papprena och det var så himla snyggt så jag ville oxå prova men hade ingen lust att köpa de papprena. Så jag tog en mall och "hålade" var jag skulle sy och här är resultatet:


Det var lite pilligt men himla kul! Synd att jag sålde alla mina pärlor när jag började stämpla:¤(
Men jag får leta i tösens pärllåda så länge.