12 januari 2008

Hej hej vad gott det var att vakna idag och gubben var hemma. Innan frukosten så hjälptes vi alla åt att städa, jag gjorde så gott jag orkade och fick sedan äta min gröt i sängen....men det var mysigt det med. Gubben har varit ute på blocket och kikat efter en lite större husvagn, vi vill ha en med våningssängar i till barnen så man slipper att bädda upp och ner dem hela tiden.
Idag så hittade maken en överraskning i våran husvagn, ja eg två. Både möss invasion och ett ganska kraftigt läckage som nog har funnits där ett tag, även innan vi köpte den. Men vad göra vi får ju skylla oss själva att vi inte kollade den ordentligt.
Men musen och min man gick i närkamp i em. Allt i husvagnen packades ur (för att diskas och tvättas) (trasiga dynor*snyft) och sedan stod de där öga mot öga men gubben han inte fånga den utan har nu placerat ut en mängd fällor, så vi får hoppas att han fångar den/dom.
Ja det var en lugn skön dag han fick nu när han varit borta en vecka:¤)

2 kommentarer:

luke the drifter sa...

Åh, vad äckligt med möss i husvagnen. Jag förstår att du har städat och diskat allt. Hoppas att dom fastnar i fällorna.
Kram Ann-Christin

måndotter sa...

Jajag ser inte fram emot att sova i den..
Kram Anneli