27 januari 2008

En söndag på Akuten

Så vaknar jag och kan inte prata jag är helt tjock i halsen, shit vad fort det gick denna gången då. Ja ja jag försökte äta frukost och det gick inget vidare. Frågan är ska jag åka in till stan och gå till akuten idag eller vänta tills imorgon? Om jag väntar tills imorgon så blir jag säkert jätte sjuk, jag känner att febern börjar gripa tag i kroppen och då tar det så lång tid för kroppen att återhämta sig. Det är väl bara att ge sig och inse att jag behöver hjälp idag. Min underbart snälle gubbe kör in mig och ja jag hade hals fluss, jag fick ny penecillin. Solen skiner och jag vill orka vara ute, min kropp skriker efter solljus. Men just nu så är det bara soffan som hägrar. Orkar inte usch jag är så trött på att inte orka.
Min svärmor hämtade barnen i morse så att vi kunde komma iväg snabbt till akuten innan det blev så mycket folk. Gubben ringde dem förut och de hade jätte kul, de eldade och barnen hade byggt ett flygplan. Vilken tur att jag har så underbart snälla svärföräldrar som ställer upp i vått och torrt. Barnen älskar att vara hos dem. Och jag är så jätte tacksam för att de finns och att vi bor så nära varandra så att vi kan träffas ofta.

Inga kommentarer: