15 januari 2008

Så länge varade inte den tystnaden. Idag så var vi hos läkaren med tösen........ Halsfluss. Så efter mycket om och men så fick jag tid för provtagning på resten av familjen, läkaren tyckte att det var onödigt. Men jag fick tiderna iallafall och vi skulle få svar imorgon.
Men jag måste ju veta om sonen ska till skolan eller inte imorgon så jag ringde upp dem och ville ha provsvaren med en gång. Gubben var frisk men sonen var smittbärare. Läkaren hade inte tittat på provsvaren än kl var 17 och de tog proverna kl14...... Medicin skulle komma imorgon så denna vecka så är båda barnen hemma. Inte så tyst längre.
Det konstiga v ar att doktorn sa att det var så många halsflusser i byn nu. Ja det är väl inte konstigt om man vägrar ta prover eller inte kollar dem och medicinerar utan låter barnen gå en extra dag i skolan. ÅÅÅÅHHHH jag blir så arg! Varför kan de inte ta ansvar. Det är ju ändå meningen att de med sin långa utbildning ska veta mer än mig.
De leker med människor och deras hälsa, denna gång är det "bara" halsfluss, men nästa gång då?

1 kommentar:

luke the drifter sa...

Det är som om man jobbar i motvind, när man får hålla på så som du. Men ge dej inte för du har ju rätt.
Kram Ann-Christin