04 februari 2008

Vägdag

Usch vad nervös jag var idag innan jag skulle till viktväktarna. Jag har stått still de sista 2veckorna, men ändå "skött" mig så nu undrade jag hur det skulle gå denna gång, för jag hade varit jätte noga hela veckan och visst kändes det som om jag gått ner. 3,4kg ner blev det! Det var värt stilla ståendet och kroppen behövde nog lite tid att återhämta sig.
När jag var färdig där så åkte jag till ÖB och hittade en jättefin grej till mamma, hon fyller år på måndag. Det är alltid kul när man hittar nåt som känns "rätt" med en gång.
Sedan bar det av till onoff eftersom skrivaren bara skrev ut tomma sidor, efter mycket om och men så fick jag ta med skrivaren hem och sätta i nya patroner och funkade den inte då så skulle jag komma tillbaka så skulle den bytas ut.
Väl hemma kopplade jag i skrivaren och bytte färg patroner, men den vill inte ändå;¤(
Så jag får väl åka igen en annan dag.
Imorgon så ska jag till sjukgymnasten, vet inte vad jag skall göra där och jag är nervös. Jag tycker att det är jobbigt med nya grejer och har svårt med mitt tids begrepp så att passa en tid är s**t jobbigt.
Och på onsdag kl8 så ska jag på utvecklingssamtal med tösen. + Att barnens sport lov börjar nästa vecka. Det låter inte så mycket för andra men för mig så är det för mycket och det känns bara tungt. Hemskt att säga så att man tycker att det är jobbigt att barnen ska vara lediga, men det har inget med dem att göra. Jag älskar mina barn men just nu så har jag inget tålamod alls och jag känner mig inte som någon bra mamma när jag inte orkar göra något med dem.

2 kommentarer:

luke the drifter sa...

Jisses vilken grej. Ner 3,4 kg på en gång. Du har bättre karaktär än jag, det märker jag.
Du verkar då absolut inte vara någon dålig mamma. Men eftersom du inte mår bra kan det kännas så.
Dina barn är så gamla att dom förstår att du inte mår bra jämt.
Fråga dom får du höra.
Kram Ann-Christin

måndotter sa...

Tack för de orden vad gullig du är.
Kram Anneli