29 januari 2008

Det blir inte alltid som man tänkt...

Jag hade tänkt att detta skulle vara en pysselblogg där jag kunde visa mina grejer men nu har det blivit en sjukjournal istället:¤) Jag fick stränga order av läkaren igår att jag måste ta det LUGNT och inte anstränga mig alls, för bacillerna kan angripa hjärtmuskulaturen. Aj då.
Jag försöker att inte anstränga mig men jag blir helt slut av att bara sitta upp och får hjärtklappning när jag reser mig samtidigt som jag vill göra en massa. Så idag försökte jag sitta och göra ett par kort, det blev några stycken men jag fick ganska snart gå och lägga mig i soffan. Efter en stund gick jag och hämtade mina pärlor för att sy färdigt en blomma till ett kort, så där ligger jag i soffan med pärlor överallt. Det var ingen bra i`de men nu är blomman färdig och jag med. Men det är inte lätt att ta det lugnt för min hjärna går på högvarv och jag blir hyper +stressad av allt jag borde göra men inte kan. Jag vet att det snart går över men min kropp fattar inte detta så den lever under ständig stress. Jag vet inte hur jag ska få bukt med detta.

2 kommentarer:

luke the drifter sa...

Det är väldigt synd att vi inte bor närmare varann, för då hade vi kunnat sitta hos varandra och pysslat och pratat strunt, så slapp du att tänka på allt som borde göras. Att pärla liggandes i soffan lät inte som någon kanonidé.
Kram Ann-Christin

måndotter sa...

Ja det det hade varit jättekul!
Kram Anneli