27 augusti 2007

Vilken Kalas dag!

Igår var då den stora dagen, Tjejen fyllde 10 år! Jag blev väckt av födelsedags barnet kl 6,30 så det var bara att gå ner och börja göra frukost. Sedan blev det sång och paket öppnande. tösen fick massor med scrap grejer+ en my scene docka som kan ändra ansiktsuttryck hon blev jätte glad.
Här är kortet jag gjorde. Jag har använt en godis påse som bas, klistrat på mönstrat papper på fram och insida och i själva öppningen finns kortet. Jag fick detta tips av min kusin, det var himla kul och lätt att göra.
Sedan var det dags att förbereda för barn kalas.Gubben bakade tårta medans jag letade efter grejer att ha till lekarna, vi skulle ha typ 5 kamp. Klädstafett, balansera ägg på sked. boll kastning och till sist det som barnen uppskattade mest: Plocka upp äpplen med munnen i en balja iskallt vatten. Herregud vilka blöta barn som satt vid matbordet sedan, alla våra handukar gick åt men det var det värt. När barnen gått hem fick vi andas en stund sedan var det dax för "vuxen" kalaset. Vi skulle grillat och suttit ute, men det blåste nästan storm byar så det gick inte vi fick snällt sitta inomhus. Tjejen fick en jätte stor barbie bil med ett häst släp + häst i present, hon var helt salig. Hon fick även mera scrapgrejer, massor med parfymer, en dörrskylt som min kompis Linda scrappat, och en ENHJULING! Hon höll på att greja med denna "cykel" hela kvällen det var inte lätt, men hon är precis så enveten som man behöver vara så jag tror att hon kommer att klara detta fint.

Inga kommentarer: