12 augusti 2007

Igår

Igår startade jag dagen med att väcka barnen och övertala dem att vi skulle gå och bada, efter viss övertalning gick de med på det. Så jag tog på mig mina "gå" skor och min nya steg räknare barnen tog cyklarna sedan bar det av. Det är ca 3km till bad platsen. När vi kom fram stod stegräknaren på 2262 steg. Vattnet var ljuvligt och vi var ensamma på bad platsen, klockan var ju bara 9:15 när vi kom dit. När vi badat en stund så kom min underbara man med supersmarriga mackor och nybryggt kaffe, så himla gulligt.
På eftermiddagen skulle vi grilla, jag satte på potatisen, gjorde iordning salladen sedan gick jag ut och höll Aron sällskap. Efter en stund så ropade barnen att det rök och potatisen kokade över men de sänkte plattan och allt var lugnt. Efter en stund så skulle jag gå in och hälla av "potäterna", attans vad det luktade inne och det var massor med rök i köket. Först trodde jag att det legat något papper bredvid spisen som låg och glödde men nej det var det inte utan det rök bakom spisen. Aron kom in och drog ut spisen och det var sladden det rök om, kontakten hade nästan smält. Usch så obehagligt. Det luktar fortfarande smält plast och el i hela huset. Tur hade vi som var hemma när det hände.

Inga kommentarer: