24 augusti 2007

Andas

Äntligen kan jag sätta mig ner en stund och andas. Hela veckan har gått i ett, full rulle hela tiden. Men så är det väl alltid första veckan när barnen börjar skolan. Annie har börjat en helt ny skola och det har varit en hel del strul med bussar och tider. Jag har pratat med så mycket folk denna veckan så käkarna känns utslitna. Men nu verkar det iallafall ordna sig för henne, himla skönt. Jag ska åka och möta henne när hon slutar så ska vi åka buss hem tillsammans så att hon vet var hon ska byta mm. Mitt i alltihopa så har vi bestämt att sälja vår bil, maken får tjänste bil nästa eller näst nästa vecka. Aron hittade en sida som säljer bilen åt en. Man lämnar in bilen, de rekondar den annonserar ut den och tar hand om försäljning och kundkontakt. Superbra verkar det, så håll tummarna att den bli fort såld.

Men att bara ha en bil när man bor ute på landet krävs lite planering, men det är ju bara för ett kort tag så det går nog bra.

Idag har jag slått in masson med paket, en hel hög till Annie som fyller år på söndag. En ännu större hög till min kompis, det är........ haha nej det kan jag ju inte säga.:=)

I helgen var vi i näsinge. Det var en underbar helg med familjen och mina svärföräldrar, vi var ute i skogen och hittade MASSOR med gula kantareller, blåbär och lingon, så vi åt gott hela helgen. På kvällarna spelade vi Kanasta äntligen börjar jag och svärmor komma ikapp killarna, nu står det 3-3!

Här är har Annie och hittat en gul(d) gruva med kantareller!

Inga kommentarer: