25 mars 2008

Påsklov eller sport lov?


Ja det är frågan. Så här mycket snö har det inte varit på hela vintern och mer kommer det hela tiden.
Himlen är mörk med snö tunga moln som bara vill släppa ut den över oss. Tur att jag hade handlat massa mat innan påsk så både kyl och frys är välfyllda. Så länge strömmen finns kvar så har vi det jättebra här hemma. Vi spelar spel och mellan varven går jag och hämtar ved och skottar medans barnen åker pulka eller har snö bolls krig. Det är väldigt lugnt och behagligt, vi kan ju inte åka någonstans så det finns inget att stressa till.

Nu ikväll har jag kokat obóy till barnen och startat bakmaskinen så att de kan få nybakat bröd imorgon bitti.
För mig är det kålsoppa som gäller, jag har ätit massa godis och super smarrig jansson i helgen och har en danmarks resa framför mig med förhoppningsvis god mat och dryck så det gäller att planera sin mat:=)




1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Celular, I hope you enjoy. The address is http://telefone-celular-brasil.blogspot.com. A hug.