16 april 2008

Sorg

Nu var det ett tag sedan jag skrev, men jag har grävt land och städat tomten och frilagt berget. Min farmor gick bort för ett par dagar sedan och jag har inte kunnat sitta still och jag har haft svårt att hantera alla känslor så ute arbete är det enda som har känts bra. Men nu har jag istället landat med ett magplask och är koma trött ända in i varje liten cell. Jag kan inte köra på så utan att jag får stryk efteråt men jag har inte lärt mig att stoppa innan jag rasar. Även om det var väntat att hon kunde gå bort när som helst så blir det ändå en chock. Hon hade repat sig så himla bra efter sista hjärtinfarkten, hon hade matlust och hade handlat så att hon skulle baka. Den dagen hon dog så hade hon suttit ute och solat, jag kan tänka mig att hon njöt av våren som var på väg och alla fåglar och blommor. Hon dog på vägen in i huset, hon fick en infarkt och var död innan hon föll. Vi var på "visning" i måndags, några av mina kusiner, min faster, min farbror och mamma var där. Det var jätte fint de hade gjort henne så fin och alla hade blommor med sig som de lade på hennes täcke. jag hade med mig en nalle från min son som jag lade bredvid hennes ansikte och en ask ifrån min dotter med en vacker sten i och en lapp som hon skrivit till sin gamla farmor.
Jag hoppas att min farfar var och mötte henne och att de och mina morföräldrar sitter och pratar och har det bra.

1 kommentar:

luke the drifter sa...

Vilen fin stund ni verkar ha haft det när ni tog farväl av din farmor. Väldig fint av dina barn, och jag är helt säker på att din farfar tog emot henne med öppna armar.
Ta nu hand om dej och tänk på att hon fick njuta av sin sista stund.
Kram Ann-christin