17 december 2007

Halsont Igen

Jag har haft jätte ont i halsen sedan igår och tänkte att jag får väl vänta med att ringa läkaren tills i morgon, men kollade i halsen för säkerhets skull. Full med vita prickar Usch. Så jag ringde läkaren och fick tid kvart i nio kl var 8:15. Så det var bara att slänga sig i bilen plocka upp grannen och åka iväg. Det gick väldigt snabbt hos läkaren eftersom detta är 4 halsflussen i familjen på 1-1 halv månad. Och eftersom jag hade mitt snygga sår på näsan så fick jag en dunder kur penecillin för troligtvis hade jag både streptockocker (halsen) och stafylockocker (näsan)..... hm det var väl duktigt av mig att dra på mig ordentligt med baciller.
Sedan bar det av till viktväktarna 1,8kg ner!!!!! Vi stannade inte på mötet utan gick vidare till apoteket där jag hämtade min medicin och sedan åkte vi hem och sedan har jag legat i soffan. Jag är helt slut.
Men lycklig över min viktminskning:¤)

2 kommentarer:

luke the drifter sa...

Hoppas nu att penicilinet hjälper så att du orkar med julen. Och du, grattis till viktminskningen. Jag har det lite käpigt just nu, men jag kommer tillbaka.
Krya på dej kram från Ann-Christin

måndotter sa...

Tack Luke! Det är inte så lätt det här med vikt nedgång alltid, det finns så mycket frestelser. Men se det som du faktiskt har åstakommit jag tycker att du är fantastiskt duktig!!
Kram Anneli