20 augusti 2008

Hösten är här.

Nu så har det lugnat ner sig lite här hemma, barnen har börjat skolan och gubben är tillbaka på jobbet igen. Nu gäller det att försöka hitta tillbaka till vardagen och ta tag i alla vardags bestyren igen;0)
Idag så bad sonen mig att köpa nya djupa tallrikar, för det fanns inga kvar i skåpet... Hm mina händer har inte varit bra det sista så det har flugit lite porslin i golvet denna sommaren. När barnen hade kommit i väg till skolan åkte jag till gymmet, jag slet hårt idag men det var det värt. Bastun efteråt har aldrig känts så avslappnande. När jag hade solat färdigt åkte jag till Ikea för att köpa porslin. 29kr st skulle tallrikarna kosta, attans oxå det är dyrt med kroppsdelar som inte gör som man vill. Jaja det var bara att bita i det sura äpplet och plocka till sig tallrikarna.
Men när jag är på väg ut till kassorna så ser jag en stor pall med porslin. På en skylt ovanför står det: 2:a sortering allt porslin 5kr. Yes!!!! Det var tom just det porslinet som jag ville ha. Så jag bar tillbaka dyr tallrikarna och plockade åt mig en hel hög med porslin.
Väl hemma så handdiskade jag allt och det slutade med att jag fick städat och röjt i alla porslin skåpen. Det var ganska längesedan så skillnaden syns ordentligt, vi får väl se om gubben märker något när han kommer hem imorgon.

Inga kommentarer: